Denní časový rozvrh
Denní rozvrh činností a rituálů
7:00 - 7:30
- ranní klub (družina)
Naladění na své nitro:
Tanec, bubnování, hudba, zpěv, meditace, tvořivé psaní, cvičení (jóga, Taiči,...)
7:40 - 8:00
- ranní klub (družina)
- příchod učitelů - péče o své potřeby, prostředí....
8:05 - 8:20
- motivační příběhy
8:25 - 11:25
- 3 hodinový pracovní cyklus včetně svačiny
- volná práce zaměřená na učení se pro život (zaměřeno samozřejmě i na akademický
pokrok; práce možná uvnitř i venku)
11:30 - 13:30
- Oběd + přírodní harmonie + obstarání některých služeb (zahrada, kuchyň...)
- (les, louka, tvoření a hraní venku, vycházka, běh, jízda na kole/koni)
13:35 - 14:05
- Komunitní kruhy (rod, skupina, tým, téma -strach, radost...)
14:05 - 15:45
- odpolední klub včetně svačiny - pracovní blok ukázkami zaměřený více na:
Umělecké vyjádření - kroužky apod. (možnost i odcházet na externí kroužky)
Tanec, hra na hudební nástroje, zpěv, výtvarná výchova, dílna, šití, keramika,...
15:45 - 16:00
- Společný úklid všech prostor, obstarání služeb,
- Každý podle své služby
Pondělí - Celokomunitní setkání (včetně rodičů a přátel v případě zájmu)
Středa - v létě sportovní (kolektivní sporty)/ v zimě filmový den (promítání filmů apod.)
Vzdělávací plán školy vychází z Rámcového vzdělávacího programu MŠMT pro školní vzdělávání,
který je směrodatný pro vzdělávání žáků a studentů II.stupně základních škol.
Ve vzdělávání žáků se řídíme principy Montessori pedagogiky s využitím dalších prvků moderní pedagogiky:
Respektovat a být respektován, Waldorfské pedagogiky, Zážitkové pedagogiky a dalších.
Ve vzdělávání se zaměřujeme na:
✴péči o sebe, ostatní a své okolí
✴utváření vztahu k sobě, ostatním lidem a světu, ve kterém žijeme
✴učení se spolupráci a vzájemnosti
✴tříbení smyslů a uměleckého cítění
✴vědomé osvojování všem vzdělávacích oblastí